یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

توصيه‌هاي سالي پوينت، پادشاه سرمايه گذاري

۹ بازديد

ماهنامه آينده روشن: مارك مك كلين را مي شود پادشاه سرمايه گذاري ناميد. او فردي است كه 900 ميليون دلار ارزش افزوده و سرمايه براي كمپاني هايي كه كار مي كرده فراهم كرده است. بعد از سال 1996 كه «آي بي ام» شركتي 743 ميليون دلاري و جهاني شده بود، مك كلين به «تيووتي سيستم» پيوست تا چهره عمومي اين شركت را اصلاح كند؛ همچنين او شركتي براي مديريت ساخت برنامه هاي هويت ايجاد كرد كه «فناوري ويوست» از دل آن بيرون آمد. شركت سان مايكروسيستم كودك متولدشده (تيووتي سيستم) مك كلين را در سال 2003 به قيمت 150 ميليون دلار خريداري كرد.

ماهنامه آينده روشن: مارك مك كلين را مي شود پادشاه سرمايه گذاري ناميد. او فردي است كه 900 ميليون دلار ارزش افزوده و سرمايه براي كمپاني هايي كه كار مي كرده فراهم كرده است. بعد از سال 1996 كه «آي بي ام» شركتي 743 ميليون دلاري و جهاني شده بود، مك كلين به «تيووتي سيستم» پيوست تا چهره عمومي اين شركت را اصلاح كند؛ همچنين او شركتي براي مديريت ساخت برنامه هاي هويت ايجاد كرد كه «فناوري ويوست» از دل آن بيرون آمد. شركت سان مايكروسيستم كودك متولدشده (تيووتي سيستم) مك كلين را در سال 2003 به قيمت 150 ميليون دلار خريداري كرد.

در سال 2005، مك كليم پروژه «سالي پوينت» را آغاز كرد و تا سال 2016 درآمد خالص اين شركت تا صد ميليون دلار رسيد و اين در حالي است كه پيش بيني مي شود سال آينده اين درآمد تا 40 درصد رشد كند. اين كمپاني 530 مشتري ثابت و 550 كارمند دارد.

چطور مك كلين در استارت آپ ها آن قدر موفق است؟ مك كلين معتقد است بخشي از پاسخ در توانايي خود فرد نهفته است. مدير يك دفتر موفق كسي است كه كاركناني راضي داشته باشد، انسان هايي بزرگ استخدام كند و آن ها را خوشحال نگه دارد. اين همان عامل اصلي است كه مك كلين را در هر دو كار بزرگش موفق كرده است.

آمارهاي دفتر او نشان مي دهد نزديك به صددرصد كارمندان از او راضي و خوشحال هستند. مك كلين در كتابش، «ارزش رهبري»، درباره سازمان ها، ارزش ها و اصولي كه مي تواند خروجي هايي بهتر براي مشتريان، كاركنان، سرمايه گذاران و جامعه توليد كند بحث مي كند. اين ارزش ها به ارزش هاي سالي پوينت معروف شده اند.
 
توصيه هاي سالي پوينت، پادشاه سرمايه گذاري

ارزش هاي سالي پوينت

سالي پوينت چهار ارزش صداقت، افراد، تاثير و نوآوري را تعريف مي كند كه به رشد شركت ها كمك كرده، مردم را به انجام دادند كار درست و بدون نياز به مرور تمامي تصميم ها به وسيله رده هاي بالاي مديريتي تشويق مي كند. در اينجا اين چهار ارزش را مرور مي كنيم.

صداقت: اين ارزش درباره متعهدبودن به تعهدات است. تحويل به موقع مسئله مهمي است. روابط با كاركنان، مشتريان، شركا و سرمايه گذاران بايد بر پايه اعتماد بنا شود. هر كسي كه در شركت كار يا با شركتي همكاري مي كند، چه در جايگاه مشتري باشد، چه در جايگاه شركا يا كارمندان، بايد بداند مي تواند روي شركت حساب كند. اصل انجام دادن تعهدات يكي از اصول شركتي است كه جوياي موفقيت است.

افراد: اين گزينه درباره ارزش تك تك افراد در شركت هاي مك كلين بحث مي كند. مك كلين مي گويد افرادي كه به توانايي خود اعتماد دارند و به همان اندازه درباره كاستي هاي خود فروتن هستند بهترين همكاراني اند كه مي شود انتخاب كرد. جذب باهوش ترين، جذاب ترين و مستعدترين افراد در صنعتي نوپا كافي نيست، بلكه دو اصل روابط انساني و تلاش براي خشنودي هم به همان اندازه مهم است.

تاثير: مقوله تاثير تنها به ميزان فعاليت افراد نظر ندارد، بلكه نتايج را با ارزش هاي به دست آمده مي سنجد. در حالي كه سران شركت ها بيشترين تلاش خود را مي كنند تا كساني را در تيم خود داشته باشند كه شايستگي، مهارت و دانش مودر نياز براي رسيدن به موفقيت را داشته باشند بايد متوجه باشند افراد تيم شان براي رسيدن به نتايج بزرگ نگرش هاي بزرگي نيز داشته باشند.

نوآوري: اين ويژگي به معني توسعه راه حل هاي خلاقانه در برابر چالش هايي است كه مشتريان با خود به همراه مي آورند و تاثيرات مثبتي دارد. اين راه حال ها به مشتري اطمينان خاطر مي دهند و مي توانند يك مشتري تازه را به مشتري هميشگي تبديل كنند.

با تركيب دانش ايجاد رابطه با مشتري و تكنولوژي پيشرو در يك شركت مي توان مشتريان را به سرحد رضايت رساند، به نحوي كه هيچ انتخاب ديگري به جز انتخاب شركت شما در برابر خود نبينند. خلاقيت مي تواند عاملي براي هم پوشاني ديگر ويژگي هاي باشد و اعتماد بين شركت و مشتري را به بالاترين حالت ممكن برساند.
 
توصيه هاي سالي پوينت، پادشاه سرمايه گذاري

حرف ها را به عمل تبديل كنيد

هميشه مي توان زيبا صحبت كرد، اما عمل به اين صحبت هاست كه ارزش ها را مي سازد. سالي پوينت موفق شده است اين ارزش ها را به عمل تبديل كند. مك كلين در اين باره مي گويد: «توسعه تزار فرهنگي كه به موفقيت شركت و كسب و كار مي انجامد با انتخاب بازيكنان مناسب شروع مي شود. اين مهم است كه افرادي را پيدا كنيد كه به ارزش هاي شما باور داشته باشند، اعتقادات شما را بپذيرند، با آن زندگي كنند، خود را سازمان دهند و اين اعتقادات را به اشتراك نيز بگذارند.»

كارمندان حتي ناخودآگاه هميشه به رهبران خود نگاه مي كنند و مدل رفتاري آنان را مدنظر قرار مي دهند؛ بنابراين رفتار مديران نيز نياز به مراقبت هاي ويژه دارد. مديراني كه به جاي عمل كردن صرفا حرف مي زنند كارمنداني را مي سازند كه همان كار آنان را انجام مي دهند؛ در نتيجه كسي براي عمل كردن باقي نمي ماند.

استارت آپ ها با حرف زدن هيچ ميانه هاي ندارند؛ آن ها افرادي متفكر و عمل گرا مي خواهند؛ كساني مي خواهند كه بلافاصله آنچه در مغزشان مي گذرد به عمل در مي آورند و اين انگيزه را در ديگران نيز ايجاد مي كنند كه كار را تمام كنند.

منبع: برترينها

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.